Sony Cyber-shot W DSC-W380 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot W DSC-W380 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

pat1966 19-02-2012

Een klein half jaar in bezit gehad.
Vanwege de goede reviews deze aangeschaft.Voor deze Sony altijd Canon Ixus gehad.
Eerst de Ixus 60 vervolgens de Ixus 970 IS.
Eentje gesneuveld tijdens het schaatsen en de ander op het strand .(valschade en zand in de lens).
Maar goed, de Sony maakte wel leuke foto's maar dat menu (gebruiksgemak)vond ik toch wel een stuk minder dan die van een Ixus.
In ieder geval een klein half jaartje doorgemodderd met dit toestel,totdat mijn wederhelft eens ter sprake bracht dat ze dat "ding"toch niet alles vond...
Ze vond het menu niet zo als bij onze vorige Canons.
Tuurlijk zal ook wel gewenning zijn,maar ik heb hem binnen een week op marktplaats gezet.En uiteindelijk ook verkocht.Het gebruiksgemak heb ik een 3 gegeven en daaruit vloeit bij mogelijkheden n.v.t. Omdat je er dan al helemaal geen zin hebt om je er dan in te verdiepen.
Mocht je er 1 vinden op marktplaats voor niet te veel geld,prima.
Maar wij gaan weer terug naar Canon

pierr 20-02-2012

Deze camera's behoort tot de point en shoot groep. Zeker als je het in de I-mode zet, gaat het goed.
Het menu is niet echt vriendelijk.
Dat zeg ik op basis van mijn vorige en huidige camera's.
Het zal ook uit maken dat jullie al gewend zijn aan Canon menu's.
Groet, Pierr

media2 19-10-2011

Zelf heb ik deze camera. Maar de kwaliteit van de foto's vindt ik niet zo geweldig.
Wat de mogelijkheden betreft is hij ook erg beperkt.
Het is gewoon een leuke camera voor mensen die snel even een foto willen maken meer niet.
Verder is de camera al twee keer ter reparatie aangeboden geweest omdat de lens bleef hangen.

skilpie 11-06-2011

Kan niet anders zeggen dan geweldig. Maakt echt geweldige foto's en hele goede close-ups. Ik verkoop vaker spullen op Marktplaats en op Ebay en nu kan ik echt duidelijke foto's maken met deze cybershot. Ik heb hem vandaag uitvoerig getest, en ben zéér tevreden.

jorisvo 19-12-2010

wat een mooie camera. Echt een mooi formaat en alles zit op de goede plek. Hij voelt erg degelijk aan en past zo in je broekzak (naast je portemonnee of wat dan ook).
foto's zijn erg mooi. Zelfs in de kroeg krijg ik erg mooie foto's (waar veel camera's het toch af laten weten door flitsafstand e.d.). Ik twijfelde tussen de W360 en W380 maar heb voor deze gekozen door de betere lens en grotere hoek (24 vs 26mm). Ook twijfelde ik nog tussen deze en de Canon ixus-210. Echter, die canon had ik gekocht en terug gebracht. Dat is meer een gadget dan een camera helaas.

RipCurl 15-06-2010

---------- update review 15-06-2010 ----------

Ik zie dat er een klein foutje in mijn review is geslopen door mijn enthousiasme. De W380 heeft uiteraard geen hi-burst van 10 foto's per seconde, zoals de WX1. De W380 kan maximaal 1.5fps met 0,69 interval en de WX1 heeft 10fps met 0,1 interval. De W380 daarnaast wel iets minder zuinig en kan maximaal 110 minuten op de batterij (220 foto's), terwijl de WX1 zo'n 175 minuten mee gaat (350 foto's).

---------- oude review 13-06-2010 ----------
Ik heb deze camera gekocht omdat ik mijn Tough 6000 helemaal zat was. Ik wilde dus weer een camera met goede kwaliteit foto's, maar dat viel me toch erg tegen. Natuurlijk niets mis mee als je het bij standaard afdrukken houdt (10x15) en niets wilt croppen, maar als je de foto's op 100% bekijkt lijkt het wel alsof het Oil Painting Filter van PhotoShop er overheen is gegooid en vaak ook veel ruis. Dit komt doordat er nu 14MP wordt geperst op die kleine CCD. In theorie erg leuk, maar in de praktijk is een stuk minder rooskleurig en komt het het resultaat helemaal niet ten goede. Ook een maximale sluitertijd van 2 seconden vind ik raar, zeker voor nachtfotografie.

Ik heb de camera een week getest. Natuurlijk is er ook veel wel leuk. HD filmen werkt goed op 720P. Panorama werkt goed, maar de kwaliteit is erg laag, dus afzonderlijke foto's en stitchen is een betere optie. Hi-Burst (10 foto's per sec) werkt goed. HDR is netjes en foto's maken in het donker is helemaal super in vergelijking met andere CC's, maar als de kwaliteit van de foto's het niveau van de Tough benadert dan heeft het geen zin om iets nieuws te kopen. Uiteindelijk dus terug gebracht en met veel geluk mijn geld terug gekregen. Dezelfde dag bij de concurrent een goed geprijsde DSC-WX1 gekocht voor €175,-. Deze camera kan alles wat de W380 ook kan, maar dan wel met goede kwaliteit foto's en voelt steviger aan qua bouw en kwaliteit. Ja, dat is 30 euro meer voor 10MP CMOS, maar een wereld van verschil en heb er geen moment spijt van gehad. Hieruit blijkt maar weer dat meer megapixels niet resulteert in betere kwaliteit.

Tip: Foto's kunnen nog al eens een overbelicht of slecht beeld geven qua ruis. Ik kwam er achter dat zelfs bij mooi weer het fotograferen in de Twilight stand het beste resultaat op leverde.

Koop tip: Bij de MediaMarkt in Rotterdam Alexandrium is hij €169,- en met 25 euro retour van Sony tot augustus 2010 dus maar €144,- (!). Koopje dus als je deze camera perse wilt hebben, maar denk er wel goed over na en lees wat reviews...misschien kom je dan voor 3 tientjes meer tot dezelfde conclusie als mij.

pierr 09-05-2010

Ik was toe aan een nieuwe camera.
Nu zo'n 3 maanden in gebruik.

Pro's: mooi model, goede foto's, behoorlijke 780 filmpjes, snel opstarten, slim in i-mode, makkelijk te hanteren.
Con's: naast het display is de tekst van de bedieningsknopjes slecht leesbaar, accu is erg snel leeg en knap duur.

Voor een dagje Burgers Zoo heb je absoluut 2 volle accu's nodig!
Vergeet niet bij thuiskomst meteen je lege accu's te laden, anders heb je een onbruikbare camera
De camera staat bij mij energie beperkend ingesteld!!
Mijn oude Panasonic FX-01 is heel wat zuiniger met stroom.
Pierr

eriqmr 02-05-2010

Het is een zeer gebruikersvriendelijke camera, met veel mogelijkheden.

Bij veel licht zijn de opnames (erg) goed. Bij minder licht ontstaat er veel ruis.

Chuck 28-03-2010

Ik heb deze camera al een week in bezit en ik ben erg onder de indruk van zijn prestaties. Zeer makkelijk in gebruik dankzij de automatische instellingen.
Hij maakt prachtige scherpe foto´s met mooie natuurlijke kleuren.
Het is een plezier door te pannen mooie panorama foto´s te maken.
Een absolute aanrader.

Hans53 21-02-2010

Ik sluit me volledig aan bij wat Myradas over deze camera schrijft. Drie dagen geleden gekocht en ik was meteen diep onder de indruk van de kwaliteit en de mogelijkheden van dit kleine wonder.
Ik was gewend aan grotere en veel duurdere toestellen (o.a. Sony R1) , maar ik vrees dat ik die nog maar weinig zal gebruiken.
Haarscherpe foto's en ook verbluffende resultaten bij macro-fotografie. Zeer simpel in het gebruik, zonder gebruiksaanwijzing was ik in korte tijd vertrouwd met alle mogelijkheden van deze camera (en dat zijn er veel)
Voor alles een 10, hoewel ik over de degelijkheid natuurlijk nog niet alles kan zeggen.

Ik zeg DOEN! Hier krijg je geen spijt van.

Anoniem 29-01-2010

Zoals ik al eerder heb aangekondigd volgt hier mijn review van de SONY DSC-W380:

Ik heb de camera dinsdag binnen gekregen. Hij ziet er fraai, solide en compact uit en het is een wonder van techniek. Hij heeft maar liefst 14.1 MP aan boord en een lichtsterk brandpunt van F2.4 doormiddel van een SONY G lensje. Wat ook fraai is dat SONY haar monopoliepositie voor uitsluitend gebruik van dure memory-sticks heeft laten varen en dat je met deze camera ook gebruik kan maken van de goedkopere SD(HC) cards.
Er zit een goede en zeer duidelijke gebruiksaanwijzing bij via een CD-rom. (even goed doorlezen is echt een must). Bovendien is een aardig fotosoftwareprogramma (PMB) toegevoegd.
Het gebruik van het menu is intuïtief. Je moet wel even de datum, tijd en taal instellen. Ik heb jl. woensdag een aantal foto’s en filmpjes aan de Westermarkt en de grachten van Amsterdam gemaakt. Het was nogal donker weer en ik heb ondermeer het Slim Automatisch programma gebruikt. Het resultaat is verbluffend met zeer scherpe foto's en fraaie kleuren. Het Slim Automatisch programma is echt een subliem programma voor de onervaren en beginnende fotograaf. In deze stand worden zaken als landschap, schemer, portret, macro enz. automatisch herkent en toegepast. Ook de diverse belichtingsomstandigheden worden perfect aangepast. Je hebt verder de volgende standen: Bewegende beelden, Panorama door beweging beelden, Automatisch programma P; Slim automatisch en SCN (scenekeuze). Bewegende beelden opnemen gaat prima en zijn in 720P. Panoramafoto’s maken is even flink oefenen om de juiste tijd te nemen voor het pannen. Doe je het te traag dan wordt het laatste gedeelte grijs.
Ik ben een ervaren fotograaf en ik heb dit toestel aangekocht voor snape shots tijdens mijn vakantiewandelingen in het buitenland, naast het gebruik van een meer professionele foto -en videocamera. De SONY DSC-W380 start zeer snel op en is daardoor zeer snel gebruiksklaar bij onverwachte beelden van b.v. slangen hagedissen, vogels enz. enz. Voor wat betreft prijs(rond 200 euro)/kwaliteits verhouding en mogelijkheden gooit dit cameraatje zeer hoge ogen en verdient daardoor echt een zeer hoge waardering. Hij is overigens vergelijkbaar met de Eisa Award DSC-WX1, maar hij heeft nog iets betere specificaties aan boord zoals o.a. 14.1 MP.